Κυριακή 24 Αυγούστου 2008

Η εξυπνάδα και η εφαρμογή της στην καθημερινότητα.

Κάποτε είδα μια τρομερά βαρετή ταινία το Idiocracy
Αν και την έβλεπα σαν μια απλή κωμωδία μου έδωσε να καταλάβω ότι με αυτό το θέμα που καταπιάνεται αν όχι είναι πιθανό αλλά κατά ένα μέρος υπάρχει περίπτωση να επιβεβαιωθούν. Το θέμα της ήταν ότι ένας στρατιώτης αφού καταψύχθηκε στην σημερινή εποχή ξεπάγωσε μετά από χρόνια στο μέλλον. Τότε κατάλαβε ότι είναι ο εξυπνότερος άνθρωπος του κόσμου γιατί με το πέρασμα των χρόνων οι υπολογιστές είχαν αναπτυχθεί πάρα πολύ και έτσι ο άνθρωπος άρχισε να σκέφτεται λιγότερο γιατί τα έβρισκε όλα έτοιμα. Θα μου πείτε βέβαια ότι η βελτίωση της εξυπνάδας δεν είναι μόνο αποτέλεσμα μόρφωσης αλλά και ενασχόλησης με καθημερινές εργασίες.
Όλα αυτά ξεκίνησα να τα σκέφτομαι από τις ερωτήσεις που μου κάνουν για θέματα υπολογιστών οι οποίες 8 στις 10 λύνονται με μια απλή αναζήτηση στο Google.Δηλαδή ο μέσος άνθρωπος προτιμά να μιλάει στο τηλέφωνο 30 λεπτά για να του λύσω το πρόβλημα παρά να ψάξει στο Google και αν το λύσει σε 10 λεπτά.Το πραγματικό όμως πρόβλημα δεν είναι αυτό αλλά το ότι ο μέσος άνθρωπος δεν μπορεί να φιλτράρει τα αποτελέσματα της μηχανής του Google ή δεν βρίσκει τις λέξεις κλειδιά που πρέπει να χρησιμοποιήσει ώστε τα αποτελέσματα να είναι τα αναμενόμενα.
Η ίδια αυτή η μηχανή βέβαια δημιούργησε μια νέα τάξη ανθρώπων τους γκουγκλακιδες όπως τους λέω εγώ που με βάση αυτή την γνώση που έχει συγκεντρώσει το Google που προσποιούνται ότι έχουν γνώση αλλά τελικά είναι απλά άτομα που διάβασαν έναν οδηγό (guide,how to) και τον έμαθαν σαν ποίημα χωρίς να έχουν κάτσει να παιδευτούν πάνω από ένα μηχάνημα και να φτάνουν πολλές φορές σε αδιέξοδα.Το ξέρω ότι το ίντερνετ είναι ένας τόπος όπου η γνώση και η εμπειρία μοιράζετε απλόχερα και δωρεάν αλλά αυτό δεν πρέπει να μας αποτρέπει από απλή ανάγνωση θα πρέπει να παίρνουμε αυτά που μας δίνουν και να περνάμε ένα βήμα παραπάνω αλώστε σε αυτό επάνω στηρίχτηκε η εξέλιξη της ανθρωπότητας.

Έπεσα και εγώ με τα μούτρα στο iPhone γιατί είναι ένα Gadget το οποίο βγήκε σίγουρα γι αυτούς που την ψάχνουν λίγο παραπάνω.Διάβασα και έγραψα 1000 άρθρα σε ελληνικά και ξένα φόρουμ μπήκα σε 40 ιστοσελίδες έφαγα ατελείωτα βράδια σε πειράματα και μεταφράσεις στα ελληνικά για πολλά προγράμματα έφτιαξα και δικό μου firmware.
Τελικά όταν είμαι έξω και ακούω τον κάθε γκουγκλακια να μου λέει εγώ ξεκλειδώνω iPhone με πιάνουν τα γέλια ....
όλοι έκαναν αναζήτηση με λέξη κλειδί "unlock iphone" και το πρώτο πρόγραμμα που βρήκαν το εφάρμοσαν. Κανείς δεν το έψαξε ποιο βαθιά να δουν τις αναφορές των προβλημάτων που προκαλεί όλοι ακολούθησαν το αποτέλεσμα του Google σαν Βίβλο.
Λοιπόν σταματήστε τα μεγάλα λόγια ψάξτε τα πράματα λίγο παραπάνω και αν φυσικά δεν έχετε το χρόνο εμπιστευτείτε αυτούς που κατέχουν την γνώση και μην τους αμφισβητείτε αμέσως.




0 Comments: